czwartek, 28 maja 2015

Idealne biuro - miejsce pracy

Wynajęcie biura w dobrej lokalizacji ważną częścią biznesu. Sprawdź lokal biurowy szczecin

Jeżeli potrzebujemy biura

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.

Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.


Miejsce na dokumenty

Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka użytecznych informacji.

Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i katalogowaniu akt. Archiwizacji podlegają takie dokument, których się już nie używa, ale z powodu wymogów prawa, lub inne, należy je zatrzymać. Miejscem przechowywania takich dokumentów, jest archiwum. Wielkie instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja akt ma swoje bardzo istotne przyczyny. Jeśli posiadamy duże przedsiębiorstwo, to są nam potrzebne wtedy, kiedy zażąda ich na przykład urząd skarbowy. Nie chodzi tylko o faktury, czy też rachunki. Ważne są pozostałe dokumenty. Jeśli nie jesteśmy w stanie sobie sami, trzeba skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która uporządkuje to za nas. Tak samo ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić gdy mam w firmie sporo faktur, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych notkach.


Bezpieczeństwo pracy w biurze

Wspominałam już niejednokrotnie o tym, że nie tylko w branżach uznanych przez społeczeństwo za mało bezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam od razu, że nie jestem specjalistką z branży, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiarygodnych informacji na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są bardzo luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę sensu stricto umysłową, ale właśnie o pozycję, jaką w trakcie wykonywania różnych czynności, przyjmujemy. Jest to dość racjonalne - przecież nie powiemy o kobiecie roznoszącej kartki reklamowe, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale ochroniarz, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu widoku z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być precyzyjna.


Gdzie założyć biuro?

Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.

Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.


Alarm do biura

Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz więcej miast i instytucji posiada zainstalowane systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą można znaleźć sprawcę napadu, czy tez zniszczenia samochodu. Czasami jakość obrazu jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim wypadku, czy montowanie takich systemów nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama w moim domu. Monitoring znacznie obniżaogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz